A világ polgárainak 91 százaléka tervez valamilyen elfoglaltságot szilveszter estére, míg 9 százaléknyian átalusszák az év utolsó óráit. A legtöbben, 39 százaléknyian társaságban, barátokkal, családtagjaikkal közös partit szerveznek, de viszonylag sokan, 33 százaléknyian szűk körben, otthon töltik a szilveszter éjszakát. A magyarok nagy többsége, 92 százaléka is aktívan ünnepli az újesztendő beköszöntét, de 8 százalék már éjfél előtt nyugovóra tér majd. Ránk az átlagosnál jellemzőbb az újév otthoni megünneplése, 42 százalék nem megy társasági összejövetelre. Ugyanakkor viszonylag sok – 39 százaléknyi - magyar bulizik másokkal együtt december utolsó óráiban – ezek a legfontosabb eredményei annak felmérésnek, amelyet az Ipsos készített 23 országban 18500 fő megkérdezésével.

A világ polgárainak tekintélyes része társaságban tölti az idei év utolsó estéjét. Tízből négyen (39%) maguk köré gyűjtik a barátaikat, családtagjaikat, minden ötödik válaszadó (22%) kimozdul otthonából a visszaszámlálás perceire, míg 6%-nyian étteremben költenek majd el egy finom vacsorát. A társasági partik leginkább Svédországban jellemzőek, ott 64 százalék tervez másokkal együtt bulizni, de az efféle szórakozás Brazíliában, Dél-Afrikában, Kínában és Mexikóban is nagyon gyakori (53-54 %) lesz. A világ átlagának megfelelően, a magyaroknak is 39 százaléka köszönti az újesztendőt népes társaságban. Külső helyszínen, nem otthoni környezetben szervezett rendezvényre viszont csak a magyarok 9 százaléka megy el, étteremben csak 1 százalék fog vacsorázni.

A közösségi tér nem mindenkit vonz, a világ lakosságának egyharmada otthon ünnepel december 31-én. Az emberek 21%-a házastársával, partnerével múlatja az időt, 9%-nyian pedig egyszerűen átalusszák magukat az újévbe. Az otthoni szilveszterezés leginkább a japánokra jellemző (56 százalékukra), de az oroszok körében is gyakori jelenség, 47 százalékuk nem mozdul ki. A magyarok is eléggé otthonülők év végén, 42 százalékuk sehová nem megy szilveszterkor, s 34 százalékuk párjával kettesben készül az újévre ezen az estén.

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A céget 2012-ben is érdemesnek találták arra, hogy megkapja a Business Superbrands védjegyet. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)


További információ: Závecz Tibor véleménykutatási igazgató (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)