Minden negyedik ember kreatívan posztol  vagy chat-el. A 20. század elején az expresszionizmus olyan művészeti irányzatot jelentett, amelyben az alkotó inkább szubjektív reflexióinak kifejezésére helyezte a hangsúlyt, mintsem a külső, látható világ ábrázolására. A 21. század beköszöntével új értemet nyert az önkifejezés, de a forrás továbbra is maga az alkotó. Az internet lett az újkori vászon - derül ki az Ipsos legfrissebb nemzetközi kutatásából.

Nemzetközi szinten a válaszadók 24%-a beszélgetést kezdeményezve, közösségi vagy más oldalakon eredeti ötleteket elhelyezve valósítja meg önmagát. A magyarok ugyanilyen arányban teszik ezt. Természetesen az átlagnál jóval aktívabbak a 35 év alattiak (39%), az 50 év felettieket azonban kevésbé vonzza ez a kifejezési forma (10%).

Kedves Piackutatók, ha olyan agorákat teremtenétek, amelyek fórumai a fentieknek, azt vennétek észre, hogy egyre több időt töltenek ezeken az emberek. S ha még válaszra is méltatjátok fogyasztóitok bejegyzéseit, meghálálva a figyelmeteket, egészen biztos, hogy hasznos gondolatokat osztanak majd meg veletek márkáitokról.

Az Ipsos Zrt.-ről

Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)

További információ: Holub Katalin PR vezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)