(Dublin, Írország): Az Eurofound 2015. február 2-án kezdte meg a 6. európai munkakörülmény-felméréshez kapcsolódó adatfelvételt. Ennek a kulcsfontosságú és időszerű kutatásnak a célja, hogy több mint 43 000 munkavállaló válaszai alapján képet alakítson ki a jelenlegi európai munkakörülményekről, a munkavégzés és a foglalkoztatás színvonalára irányítsa a figyelmet, és lekövesse a folyamatosan változó trendeket. A 6. európai munkakörülmény-felmérés első eredményei 2015 végén jelennek meg. Magyarországon az adatfelvételt az Ipsos Zrt. végzi. A hazai terepmunka a 2015. február 23-i héten indul.
Az európai munkakörülmény-felmérések értékes és egyedi összehasonlítható információk alapján nyújt tájékoztatást a munkakörülményekről többek között olyan kérdésekben, mint a munkaidő, a munkahelyi egészségvédelem és biztonság, a munka szervezése, a munka és a magánélet között egyensúly, a képzés, valamint a munkakörülményekkel való általános elégedettség. A felmérés alapvető célja, hogy segítse a politikai döntéshozók munkáját az élet- és munkakörülmények javításában.
Az Eurofound eddig öt alkalommal (1991, 1995, 2000, 2005 és 2010) készített európai munkakörülmény-felmérést. A hatodik felméréssorozat az előző öt felmérés tanulságaira építve kíván részletes áttekintést adni az elmúlt 25 év európai munkahelyi trendjeiről. A felmérés lehetőséget biztosít arra, hogy a munkavállalók hangot adjanak véleményüknek a munkakörülményeikről, és kifejtsék gondolataikat arról, hogy a munkakörülmények és a munkavégzés színvonala hogyan befolyásolja életüket.
Az Eurofound az Ipsos közreműködésével megközelítőleg 43 000 munkavállalót kérdez meg 35 európai országban 2015 februárja és júniusa között. Az interjúkra személyesen, a munkavállalók otthonában kerül sor. Az összegyűjtött információkat a legszigorúbban bizalmasan kezeljük, és minden válaszadó anonimitását garantáljuk. Minden országban véletlen mintavétellel kiválasztott 1000–3300 munkavállaló válaszol a felmérés kérdéseire.
További információk:
•    Áttekintés az európai munkakörülmény-felmérésekről
•    A 6. európai munkakörülmény-felmérés
•    Ipsos, http://www.ipsos.com

Kapcsolattartó:
•    Sophia MacGoris, felmérési asszisztens, Eurofound, e-mail vagy telefon: +353-1-204 3130
•    Måns Mårtensson, médiamenedzser, Eurofound, e-mail, telefon: +353-1-204 3124, vagy mobil: +353-876-593 507.
•    Andrew Johnson, Ipsos, e-mail vagy telefon: +44-7760293421
•    Földes Annamária, Ipsos Magyarország, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. vagy telefon: +36 1 476 7654

AZ EUROFOUND ÉS PARTNEREI
Az Európai Alapítvány az Élet- és Munkakörülmények Javításáért (Eurofound) egy háromoldalú európai uniós ügynökség, amelynek feladata, hogy ismereteket nyújtson a szociális és munkával kapcsolatos politikák területén. Az Eurofoundot az 1365/75/EGK tanácsi rendelet hozta létre 1975-ben.
Elérhetőségi adatait és feliratkozási beállításait az Eurofound oldalán aktualizálhatja.
Az Eurofoundról és annak munkájáról többet megtudhat, valamint adatait és kutatási eredményeit is ingyenesen elérheti, ha felkeresi az Alapítvány honlapját, vagy követi a közösségi médiában: Twitter, LinkedIn, Facebook, Google+, YouTube vagy Flickr.  
--
Bővebben az Ipsosról
Az Ipsos az egyik legjelentősebb kutatószervezet, amely 87 országban 16 000 munkatárssal rendelkezik, így a világ minden táján jelen van. 1975-ben jött létre, és azóta folytat minőségi és mennyiségi kutatásokat különféle ágazatokban, ügyfelei között pedig megtalálhatóak az Európai Unió intézményei, nemzetközi pénzügyi vállalkozások, az ENSZ és annak ügynökségei, nem kormányzati szervezetek, nemzeti kormányok és számos magánszervezet is.  
Ha többet szeretne megtudni az Ipsosról, keresse fel honlapunkat (www.ipsos.com.)
--
Bővebben az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  
Ha többet szeretne megtudni az Ipsos Zrt-ről, keresse fel honlapunkat (www.ipsos.hu).